صدای وکیل

ارائه دهنده برترین راهکارهای حقوقی و مشاوره به صورت رایگان توسط وکلای پایه یک دادگستری

صدای وکیل

ارائه دهنده برترین راهکارهای حقوقی و مشاوره به صورت رایگان توسط وکلای پایه یک دادگستری

دانستنی های خیلی جالب حقوقی (قسمت1)

16 الی 66567311-021

همین حالا تماس بگیرید (مشاوره رایگان)

1.      آیا می‌دانید؟

عوامل تولید،‌ تکثیر و توزیع آثار سمعی و بصری مستهجن حسب مورد به مجازات مفسد فی‌الارض، حبس، شلاق، جزای نقدی، ضبط تجهیزات مربوطه و محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم می‌گردند؟

2.      آیا می‌دانید؟

نگهداری نوار،‌ دیسکت و لوح‌های فشرده مستهجن و مبتذل جرم بوده و دارنده به مجازات جزای نقدی و ضبط تجهیزات مربوطه محکوم می‌گردد؟

3.      آیا می‌دانید؟

عامل انتشار آثار مستهجن و مبتذل از طریق سایت‌های کامپیوتری و و بلوتوث به مجازات شلاق (30 تا 74 ضربه) و جزای نقدی (10 تا 50 میلیون ریال) و محرومیت از حقوق اجتماعی (2 تا 5 سال) محکوم می‌گردند؟

4.      آیا می‌دانید؟

برای ارسال و ابلاغ اظهار نامه می توانید به دفاتر مشخص در دادگستری یا ادارات ثبت اسناد مراجعه کنید؟

5.      آیا می‌دانید؟

هر کس می‌تواند قبل از طرح دعوا در مراجع قضایی حق خود را با ارسال اظهار نامه از دیگری مطالبه کند؟

6.      آیا می‌دانید؟

در صورت عدم طرح دعوا در مراجع قضایی می‌توانید برای برابر با اصل نمودن مدارک و اسناد به ادارات ثبت اسناد و دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید؟

7.      آیا می‌دانید؟

برای شکایت از تصمیمات و دستورات مقامات دولتی و شهرداری‌ها، باید به دیوان عدالت اداری مراجعه کنید؟

8.      آیا می‌دانید؟

دادخواهی حق مسلم هر فرد است و هر کس می تواند به منظور دادخواهی به دادگاه‌های صالح مراجعه نماید؟

9.      آیا می‌دانید؟

در صورت مفقود نمودن چک باید فوراً‌ موضوع را ابتدا به بانک مربوط و سپس به دادسرای عمومی و انقلاب اطلاع دهید؟

10.  آیا می‌دانید؟

در صورت مفقود شدن اسناد و مدارک بدون مراجعه به مراجع قضایی می‌توانید به سازمان‌ها و ادارات مربوط مراجعه کنید؟

مشاوره تخصصی با وکیل طلاق و وکیل خانواده

با قرار بازداشت موقت بیشتر آشنا شوید

16 الی 66567311-021

همین حالا تماس بگیرید (مشاوره رایگان)

 

این قرار شدیدترین قرار تامین کیفری است که منجر به بازداشت متهم می‌شود. بازداشت موقت می‌تواند تا مرحله صدور و اجرای حکم به طول بینجامد. این قرار هم در دادسرا صادر می‌شود و هم در دادگاه و قهراً منجر به بازداشت متهم می‌شود.

 

قرار بازداشت موقت می‌تواند در دادسرا و مرحله تحقیقات مقدماتی توسط بازپرس، دادیار و احیانا دادستان صادر شود و نیز می‌تواند در دادگاه توسط رییس دادگاه یا دادرس علی‌البدل صادر شود. به عبارت دیگر این قرار علاوه بر مرحله تحقیقات مقدماتی، در مرحله رسیدگی نیز ممکن است صادر شود و حتی ممکن است در مرحله تجدید نظر توسط قاضی تجدید نظر صادر شود.

شرایط صدور قرار بازداشت موقت

قانونگذار به دو طریق با قرار بازداشت موقت برخورد کرده است، در بعضی از موارد آن را جایز یا در اصطلاح اختیاری دانسته و مواردی را تعیین کرده و به قاضی اختیار داده است تا در این موارد قرار بازداشت موقت صادر کندموارد جایز یا اختیاری در ماده 32 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال 78 و موارد الزامی در ماده 35 این قانون آمده است، صدور قرار بازداشت موقت در مواردی الزامی است، به این معنا که قانون اختیار را از قاضی گرفته و او را ملزم کرده است که قرار بازداشت موقت صادر کند. در حقیقت در این موارد الزامی قرار بازداشت موقت می‌تواند تا صدور حکم بدوی امتداد پیدا کند، مشروط بر اینکه از حداقل مجازات تعیین‌شده فراتر نرود همچنین در مواردی که قرار بازداشت موقت اختیاری است، عمر این قرار نباید بیشتر از حداقل مجازات جرم باشد.

 

 

مشاوره تخصصی با وکیل طلاق و وکیل خانواده

نکاتی که برای خرید و فروش ماشین باید بدانید

16 الی 66567311-021

همین حالا تماس بگیرید (مشاوره رایگان)

چگونه هنگام معامله ماشین کلاه سرمان نرود؟ با توجه به اینکه امروزه داشتن وسیله نقلیه دغدغه تمام خانواده هاست از این رو بازار خرید وفروش ماشین های نو و یا دست دوم داغ است و چون اکثر افراد نمی توانند شخصا نسبت به خرید و یا فروش خودرو اقدام کنند به بنگاههای معاملاتی خودرو مراجعه می کنند  حال اگر می خواهید در این گیر و دار گرفتار دادگاه ها یا شوراهای حل نشوید با ما همراه شوید.

مشاوره تخصصی با وکیل طلاق و وکیل خانواده 

ادامه مطلب ...

قوانین عجیب در دنیا

16 الی 66567311-021

همین حالا تماس بگیرید (مشاوره رایگان)

آیا می‌دانستید که در برخی از متمدن‌ترین کشور‌های دنیا قوانینی وجود داشته یا هنوز هم وجود دارند که تصور اجرای آن غیرممکن است. برخی از این قوانین هنوز هم در برخی از کشور‌های مطرح جهان وجود دارند و اجرا می‌شوند.

در ذیل به ۳۶ مورد از این قوانین عجیب مردمان دنیا اشاره می‌کنیم:

۱- جویدن آدامس در سنگاپور ممنوع است.

۲٫ تقلب کردن در مدارس بنگلادش غیرقانونی است و افراد بالای ۱۵ برای تقلب به زندان فرستاده می‌شوند.

۴٫ مشاهده فیلم های کاراته‌ای تا سال ۱۹۷۹ در عراق ممنوع بود.

۵٫ در ایسلند زمانی داشتن سگ خانگی ممنوع بود.

مشاوره تخصصی با وکیل طلاق و وکیل خانواده

  ادامه مطلب ...

بهترین روش وصول چک برگشتی چیست؟

16 الی 66567311-021

همین حالا تماس بگیرید (مشاوره رایگان)

 

روزانه تعداد زیادی از شهروندان پس از ارائه چک به بانک برای دریافت مبلغ مندرج درآن با این پاسخ از بانک مواجه می شوند که "چک فوق مانده ندارد"

قوانین حاکم بر صدور چک در "قانون تجارت" ،"قانون صدور چک" و همچنین "آیین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی "آمده است.

چک
از دو جنبه قابل تعقیب است ۱- بعد کیفری که بواسطه عمل مجرمانه صدور چک بلامحل بر اساس تشخیص قاضی بین یک روز تا ۲ سال حبس دارد ۲- بعد حقوقی که امور اداری آن ممکن است حتی تا دو سال نیز به طول بیانجامد.از آنجا که چک در حکم اسناد رسمی و لازم الاجراست یک روش بهتر و سریع تر برای نتیجه گیری نیز در قانون آمده که اکثر شهروندان از آن بی اطلاع هستند.این روش آن است که دارنده چک برگشتی می تواند با مراجعه به اداره ثبت اسناد و املاک در کمترین زمان به نتیجه برسد.

اداره ثبت اقدام به صدور اجرائیه می‌کند و اجرائیه صادره به بدهکار ابلاغ می‌شود و بدهکار ۱۰ روز از تاریخ ابلاغ مهلت دارد که بدهی خود را بپردازد و در صورت عدم پرداخت بدهی، اداره ثبت به طلبکار اخطار می‌نماید که ظرف سه روز طریق وصول طلب خود را اعلام کند.چنانچه طلبکار بتواند اموال قابل بازداشت بدهکار را به اداره ثبت معرفی کند اداره ثبت پس از بررسی اموال مورد نظر، در صورتی که اموال از لحاظ قانونی قابل بازداشت باشند، نسبت به بازداشت آنها اقدام می‌کند و پس از طی مراحل قانونی، اموال را فروش رسانده یا در قبال طلب بستانکار، اموال مذکور را با اخذ حقوق دولت به وی واگذار می‌کند

مشاوره تخصصی با وکیل طلاق و وکیل خانواده