صدای وکیل

ارائه دهنده برترین راهکارهای حقوقی و مشاوره به صورت رایگان توسط وکلای پایه یک دادگستری

صدای وکیل

ارائه دهنده برترین راهکارهای حقوقی و مشاوره به صورت رایگان توسط وکلای پایه یک دادگستری

چه اختیاراتی به وکیل بدهیم؟

16 الی 66567311-021

همین حالا تماس بگیرید (مشاوره رایگان)

وکالتنامه‌ای که بین وکیل و موکل تنظیم می‌شود و به امضا می‌رسد شامل اطلاعاتی از جمله حدود اختیاراتوکیل است؟ در این بخش باید چه موضوعاتی درج شود؟ یک وکیل دادگستری در پاسخ به این سوال توضیح می‌دهد: همان طوری که در مواد ۳۵ و ۳۶ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب (در امور مدنی) به خوبی به آن اشاره شده است،

چه اختیاراتی به وکیل بدهیم؟

وکیل در دادگاه‌ها تمام اختیارات راجع به دادرسی را داراست مگر مواردی که موکل آنها را از وی سلب کرده باشد.

عباس احدزاده ادامه می‌دهد: اصولاً‌ وکیل در وکالتنامه تکلیف به تصریح و ذکر اختیارات مندرج در مواد ۳۵ و ۳۶ قانون یاد شده را دارد که بر حسب موقعیت و وضعیت دادرسی تشخیص می‌دهد که چه مواردی را از موکل کسب اختیار کند.
ممکن است در یک دادرسی وکیلی نیازی نداشته باشد عین ۱۴ مورد از اختیارات را داشته باشد و ممکن است در مواردی هم همه‌ آنها را نیاز داشته باشد. برای مثال، در مواردی که شما به وکیل اجازه می‌دهید که فقط پرونده را مطالعه کند، لازم نیست که همه موارد را جزو اختیارات وکیل در وکالتنامه تصریح کنید.
بلکه از وی بخواهید که این وکالتنامه فقط برای مطالعه تنظیم شود چراکه ممکن است شما بخواهید پس از کسب اطلاع از محتویات پرونده، وکالت آن را به وکیل دیگری بدهید یا برعکس اگر شما وکالت در دادرسی را به وکیل دادید، بهتر است انتخاب اختیارات را به انتخاب وکیل بسپارید چون وی بهتر از شما و هر کس دیگری می‌داند، کدامیک مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
بنابراین، شایسته است در چنین مواردی به وکیل خود اعتماد داشته باشید. هرچه وکیل در دادرسی از اختیارات بیشتری برخوردار باشد،‌ قدرت مانور و تصمیم‌گیری ووکیل نیز در دادرسی در موقعیت‌های حساس بیشتر و بهتر می‌شود.

مشاوره تخصصی با وکیل طلاق و وکیل خانواده

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.