صدای وکیل

ارائه دهنده برترین راهکارهای حقوقی و مشاوره به صورت رایگان توسط وکلای پایه یک دادگستری

صدای وکیل

ارائه دهنده برترین راهکارهای حقوقی و مشاوره به صورت رایگان توسط وکلای پایه یک دادگستری

شرط وکالت زوجه در طلاق چیست؟

16 الی 66567311-021

وکیل خانواده. وکیل طلاق. وکیل پایه یک دادگستری



آمار منتشر شده در خصوص واقعه طلاق و معنادار بودن سن جوانانی که در سنین 29-25 از همسر خود جدا شده‌اند و البته بالا بودن آمار طلاق توافقی و به مرز هشدار رسیدن این نوع از طلاق نگرانی‌های بیشتری را ایجاد کرده است. این امر نشان می‌دهد متاسفانه امروزه جامعه ما با زوج‌هایی سر و کار دارد که ترجیح می‌دهند با تفاهم و به صورت توافقی به سرعت از یکدیگر جدا شوند. اکنون جداشدن توافقی که به نوعی راحت‌ترین نوع طلاق است برای زوجین به «مد » تبدیل شده آن هم برخلاف فرهنگ گذشته ما که طلاق به نوعی قبیح بود.


این امر در حالی است که به گفته یک جامعه شناس «بر اساس شواهد موجود عملا شرایط در دادگاه‌های ما به گونه‌ای است که به‌واسطه روند طولانی دادرسی در دادگاه‌های طرفین با تفاهم ومذاکره در مورد جزئیات طلاق ترجیح می‌دهند به صورت توافقی از یکدیگر جدا شوند تا درگیر مراحل سخت و طولانی دادگاه‌ها برای جدایی نشوند.همین امر نیز باعث شده تا به افزایش این نوع طلاق دامن زده شود


این اتفاق در کشور ما در حالی افزایش یافته که در حقوق بسیاری از کشورها زمانی با عنوان «مهلت فکر» یا «مهلت تجدید نظر» پیش‌بینی شده است که گاه سه ماه و گاهی هم تا شش ماه تعریف شده است تا شاید زوجین در این مدت به سازش برسند. اما طبق قانون ما برای گرفتن طلاق توافقی چیزی حدود دو روز زمان کافی است، یک روز برای ارائه دادخواست و انجام آزمایش و یک روز برای حضور در محضر و جاری شدن صیغه طلاق و.... جدایی ! یعنی همان چیزی که در تبلیغات روزنامه‌ها آمده است.این بار تبلیغات کاملا واقعی است.

.


برای دریافت مشاوره تخصصی با بهترین وکیل ها با ما تماس بگیرید

مشاوره رایگان حقوقی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.